بازار های دبی

دبی مال Dubai mall

دبی مال (Dubai Mall) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که سالانه حدود ۸۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان دارد. این مرکز خرید که در سال ۲۰۰۸ در مجاورت برج خلیفه افتتاح شد، جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان از نظر وسعت به حساب می‌آید. دبی مال علاوه بر ۱,۲۰۰ مغازه خرده‌فروشی، دو فروشگاه بزرگ، بیش از ۲۰۰ رستوران و کافه، یک هتل مجلل و سالن‌های مدرن و مجهز سینما را در خود جای داده است. از جاذبه‌های گردشگری دبی مال باید به گزینه های زیر اشاره کرد :

آکواریوم دبی مالدبی دینوسینما ریل
آبنمای دبی مالکیدزانیاپیست اسکی روی یخ

 

دسترسی به دبی مال :

دبی مال مجاور برج خلیفه، بلندترین آسمان‌خراش دنیا قرار دارد و به واسطه قرارگیری در یکی از پرترددترین مراکز شهر، راه‌های دسترسی متنوع و آسانی به آن وجود دارد.

 

  • تاکسی: با استفاده از تاکسی‌های اوبر و کریم می‌توانید به‌راحتی از هر نقطه‌ای در شهر راهی دبی مال شوید. ایستگاه تاکسی در طبقه همکف و نزدیک به فروشگاه «ویت‌رز (Waitrose) قرار دارد.
  • خودروی شخصی:‌ اگر از خودرو استفاده می‌کنید، باید از طریق جاده شیخ زاید راهی «جاده فایننشال سنتر (Financial Center Road) شوید تا به دبی مال برسید.
  • مترو: به‌جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌توانید با مترو خود را به ایستگاه Burj Khalifa/ Dubai Mall برسانید. برای این منظور باید سوار خط قرمز متروی دبی شوید. ایستگاه مترو تقریبا یک کیلومتر از دبی مال فصله دارد و اتصال ایستگاه مترو به دبی‌مال از طریق فضایی سرپوشیده فراهم شده است که طی این مسافت حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. همین طور امکان استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی وجود دارد که بین ایستگاه مترو و دبی مال تردد می‌کنند.
  • اتوبوس: اتوبوس شماره ۲۷ که از ایستگاه اتوبوس بازار طلا در دیره حرکت می‌کند و اتوبوس ۲۹ از «ایستگاه اتوبوس الغبیبه (Al Ghubaiba) در محله الفهیدی شما را به دبی مال می‌رسانند. ایستگاه اتوبوس  Hop On Hop Off twofold  درست جلوی ورودی مرکز خرید قرار دارد.

 

 

امارات مال Mall of the Emirates

امارات مال (Mall of the Emirates) با نام مرکز خرید امارات نیز شناخته می‌شود و با ۲۳۴ هزار و ۴۷۹ متر مربع مساحت، دارای یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده‌ دنیا است که با محدوده‌ی مخصوص پنگوئن‌ها و تله‌سیژ تجهیز شده است. این مرکز خرید ۹۰ رستوران و فروشگاه مواد غذایی دارد. پروژه ساخت امارات مال اکتبر سال ۲۰۰۳، با مبلغ ۲۱۸ میلیون دلار کلید خورد و سپتامبر سال ۲۰۰۵ کامل شد. این بنا توسط یک شرکت معماری آمریکایی طراحی شده و سبک آن بر اساس معماری عربی و مدیترانه‌ای است. از جمله اجناس موجود در این مرکز می‌توان به کتاب، لوازم التحریر، پوشاک، لوازم هنری، لوازم جانبی، وسایل الکترونیکی، ساعت، طلا، اثاثیه منزل، لوازم آرایشی و عطر اشاره کرد. همچنین فضاهای سرگرم‌کننده‌ای نظیر مجیک پلنت، سینما، اسکی دبی، سالن تئاتر و مراکز هنری، امارات مال را به یکی از جامع‌ترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده‌اند

خرید از سیتی سنتر دیره

در تمامی طبقات فروشگاهی سیتی سنتر دیره می توانید به خرید پوشاک و البسه بپردازید. در طبقات Gf و L1 و L2 هم می توانید به خرید طلا، جواهرات، ساعت و اکسسوری از برندهایی مثل پلیس (Police)، ریوولی (Rivoli)، انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی از برند‌هایی نظیر مک، ویکتوریا سکرت (Victoria secret) و انواع ادکلن های پرفیوم مشغول شوید.

با گشت و گذار در سایر فروشگاه ها نیز می توانید کالاهای ورزشی و لوازم شنا، لوازم خانگی، فرش و مبل، کتاب ، اسباب‌بازی و بازی‌های ویدیویی، لوازم الکترونیکی و پارچه های گران قیمت را تهیه کنید.

در هایپرمارکت کرفول نیز می توانید انواع کالای خوراکی، لوازم آشپزخانه، انواع نان، شیرینی، سبزیجات تازه، مرغ، ماهی، گوشت، انواع میوه ‌ها و سبزیجات را تهیه کنید.

شکم گردی در سیتی سنتر دیره

مجموعه کافه ها، رستوران ها و فست فودهای سیتی سنتر دیره به قدری زیاد هستند که ممکن است شما را برای انتخاب یک مکان مناسب جهت سرو غذا یا نوشیدنی به دردسر بیاندازند.

اگر به شکلات، شیرینی و بستنی علاقه دارید می توانید به سوئیت فکتوری (Sweet Factory) یا بستنی جیلی ‌بیلی (Jelly Belly Ice cream) بروید.

استارباکس یکی از بهترین کافه های این مجموعه است. پیتزا هات (Pizza Hot)، کی ‌اف ‌سی (KFC)، برگرکینگ (Burger King) هم نمونه های محبوبی از بهترین فست فودهای مجموعه می باشند.

رستوران‌ هایی مثل حاتم (Hatam)، پائول (paul) و حتی غذاهای ارگانیک با برندهایی مثل جانگل جوس

Jungle Juice) ) هم پیشنهادات ما برای سرو غذا هستند.

سیتی سنتر میردف City Centre Mirdif

مرکز خرید سیتی سنتر میردف یکی از محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری دبی در امارات متحده عربی به شمار می‌رود و قطب خرید، سرگرمی و غذا است. این مجتمع تجاری که حدود ۳۴۰ فروشگاه را در خود جای می‌دهد، کالاهایی از بیش از ۲۶۰ برند را عرضه می‌دارد. علاوه بر خرید، سیتی سنتر میردف گستره وسیعی از انواع تفریحات را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد؛ از بولینگ گرفته تا دیوارنوردی.

یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی میردف، آی‌فلای دبی است؛ جایی که می‌توانید در آن سقوط آزاد را در محیطی شبیه‌سازی‌شده تجربه کنید. اگر اهل فیلم و سینما هستید، سینماهای ووکس را از دست ندهید. در این سینماها آخرین و به‌روزترین فیلم‌ها از سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود. برای کودکان نیز مراکزی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کاشفان کوچک و سیاره جادویی اشاره کرد.

بعد از گشت‌و‌گذار و خرید، خوردن یک وعده غذای لذیذ یا نوشیدنی خوشمزه خستگی را از تن بیرون می‌راند. بدین منظور تعداد زیادی کافه، رستوران و فست‌فود در سیتی سنتر میردف فعالیت دارند که برخی از آن‌ها شامل برگر کینگ، کی‌اف‌سی و استارباکس می‌شود.

دسترسی به بازار:

برای دسترسی به مرکز خرید سیتی سنتر میردف می‌توانید از خودروی شخصی یا وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، الراشدیه نام دارد. از این ایستگاه می‌توانید با اتوبوس F10 خود را به میردف برسانید. ساعات کار سیتی سنتر میردف از دوشنبه تا پنجشنبه، از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و از جمعه تا یکشنبه، از ۱۰ صبح تا نیمه‌شب است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *